Pages

Monday, December 19, 2011

Sebenarnya, bukan talifon bimbit itu sendiri yang penting...

Salam. rasanya dah lama aku tak mengarang. Syukur alhaldulillah Allah telah memberi aku peluang untuk menulis dan berkongsi dengan kalian semua.

Ari nih aku nak cerita pasal benda yang paling penting sekali dalam kehidupan seharian kita, iaitu talifon bimbit. bende ini sangat penting sehinggakan kanak2 yang berumur 9 tahun pon memilikinya.. korang fikir la kan, untuk apa budak 9 tahun pelukan ini? zaman sekarang telah berubah dan seolah2 memaksa kanak2 sekalian memiliki talifon bimbit.nak2 sekarang Facebook semua orang ada.
NOKIA 3310 my first love of tech

aku started ada talifon bimbit pada tingkatan 1. Mak aku bagi sbb nak masuk MRSM.maklum lah, walaupon bende tuh haram untuk dibawa,,tapi sebab teknologi yang mendesak untuk bawak kann..



related to my story hari nih, aku tertinggal talifon kat rumah kerana diguna pakai oleh abang yang tersayang =.=" sedangkan aku kat hostel..dan aku nak cakap yang bukan talifon bimbit itu sendiri yang penting... sebenarnya "hubungan" antara kita dan orang lain yang penting..

lepas je aku tau HP aku tertinggal, aku rasa down sangat....aku mula berfikir, kalau HP ada, aku rasa macam biasa je.. tapi kalau HP takda, aku rasa macam aku lost something.. rupa2 nya aku risaukan mak aku kat rumah.. yela kan, anak mak la katakan..aku sebenarnya bimbang mak aku nih nak kontek aku macam mne..dah la kawan2 aku ramai tak amek short sem..so, terpaksa lah suruh kawan aku melalui FB contact mak aku cakap aku tak ada pape..sihat walfiat je.. so sekarang aku dah rasa macam selesa takda HP as long as mak aku tahu yang aku nih selamat..



seperti yang aku cakapkan, sebenarnya, bukan talifon bimbit tu yang penting sbb talifon tu ada contact or gambar2 atau mesej2 penting,, sebenarnya kita nak keep connecting ngan orang supaya orang yang tersayang kita tahu yang kita dalam keadaaan selamat.


Last skali, sayangilah ibu anda. sentiasalah kontek mereka tat kala anda merasakan sesuatu yang tak kene.hahaha
:D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...